Alene tur i båden

Pia havde mere end nok at tænke på og en masse at nå, så jeg smuttede i båden lørdag aften, løb dog ind i Pia og Michael, så det tog lige 3 øls tid før jeg fandt båden, efter at havde fået strøm til båden gik jeg i seng, ret sent. her til morgen var jeg vågen fra 05:30 men fik heldigvis vendt mig om og sov til kl 07:25 fik tøj på og tog en cykel tur ned i byen efter morgenmad, da jeg kom tilbage fik jeg lavet lidt på båden, og måtte lige en tur ud og vende også for sejl, det gik ok, men det er rart at være 2 til det, da jeg kom ind igen fik jeg pakket og ca kl 14 kørte jeg hjem til min dejlige kone<3

mest sol 25 grader 5-9 sm fra øst

Hjemtur fra Brejning

stod op lidt før Pia og gik med hundene, en rigtig dejlig morgen
da pia stod op fik vi morgenmad og gik en tur rundt på havnen, der var noget ” kom og se en båd” noget på havnen, så der var en del folk , ret hyggeligt.
ved 11 tiden satte vi igen kurs mod Vejle havn,  det var en kanon tur hjem, vi bruge kun motor for at komme ud og ind i havn, vinden var lige ind mod vejle og vi skød  ca 4 knob hele vejen, bare med storsejl, vi kommer sikkert retur og fik pakket og kørte retur til Grindsted, en rigtig hyglig weekend som godt kan være fra lørdag til søndag.

høj sol 25 grader 3-6 ms fra øst

Sejltur til Bogense, nææ Brejning

Så blev det fredag,  og så jeg kom hjem sende jeg en sms til Pia som havde sent fri,  om det var en båd weekend,,,  det var det,  gjorde det meste klar inden hun kom hjem.  Vi spiste aftensmad i båden i Vejle,  vi ville ikke sejle fredag,  da klokken var blevet mange.  Lørdag morgen blev der hentet friske rundstykker til Pia,  jeg selv har jo min yoghurt,  vi sejle ud af haven ved 9 tidentiden,  letter overskyet men vi kunne se sol længer ude,  dog var der ikke meget vind og vi satte ikke mere en 2 knob,  da vi sejlede ud for  Saras efterskole tænkte vi,  vi kunne ligge til der,  altså ved havnen,  vi fandt en tom plads og fik lagt sikkert til,  i ro og mag,  vi er klart blevet bedre til denne del,  man skal jo huske på dette er Pias første tur siden vores lille uheld på vej hjem fra Juelsminde sidste år,  og  hun tager det virkelig godt,  det betyder meget for mig,  nå men  vi fik betalt og så gik turen mod efterskolen,  efter lidt tid fik vi fat i hende og vi mødes ved skolen,  Pia var lige med inde og se Saras værelse,  vi gik derefter retur mod båden,  må sige der er fantastisk natur her ude,  Pia brugte det meste af dagen i solen og med hendes lektier,  mens jeg lavet lidt af hvert,  efter en flaske Asti,  som vi bedre kunne lide end Rosè vin,  og aftensmad,  gik vi en tur med hundene,  det var en skøn tur i bøgeskov,  Lucky var på jagt efter mus,  og Pepsi,  fandt nye spor hele tiden,  retur ved båden og godt trætte.  Godnat   opklaring fra øst,  15-20 grader vind 1-5 ms fra NØ

20160529_074644

speed tur retur med Jean

I dag så vejrudsigten fin ud, ca 6-8 s/m så Jean og jeg smuttede i båden for en sejltur.
efter vi havde gjort det hele klar og fået startet motoren som var lidt svær, satte vi kurs mod vejlfjord, da vi kom forbi broen, fik vi sat sejl og det gik ok, det var ikke et sejl jeg havde brugt før så var lidt spændt, men det gik rigtig godt, og på vej mod Andkærvig kom vi op på 6,3 knob, vist ny rekord,
da vi så ville vende snuden hjem mod vejle var det blæst meget op ca 13-15  s/m i middelvind, så vi blev kastet en del rundt før vi valgte at tage forsejlet ned og sejle for motor ind til havnen, selv om det blæste en del fik vi lagt godt til i havnen.

en rigtig hygglig tur, selv med udfordringer,, tak fordi du ville med Jean

delvis overskyet, først 5-8 s/m og sidst 13-16 sm

Udgivet i Uncategorized | Skriv en kommentar

En uge i båden -blev kun til 3 dage.

Dennis og jeg flyttede i båden mandag i uge 19. Imens Dennis efter arbejde kørte hjem og hentede hunde, nyder jeg solen og læser lektier. Jeg elsker roen, luften og den dejlige sol.

Desværre blev jeg meget forkølet, derfor kørte vi hjem onsdag. Jeg skulle bla arbejde fredag eftermiddag på Sygehus Apoteket, tog en hurtig beslutning over en café besøg med en kollega. Skrev til Dennis -skal vi spise i båden? Han var heldigvis FRISK pakkede madkurven og kom til Vejle. Vi hyggede lidt MEN lidt koldt så blev enige om at køre en tur………HOV pludselig blev det til aftensmad ved Horsens fjord og et besøg i Hou. Hvor Dennis fik aftenbadet sammen med Elias og Emillia (kylling Celina) :-)

I stedet for at nyde en sejltur i pinsen(pga. vejret), tog vi bilen og kørte en tur til Flensborg. Vi så havnen, en masse mulige kaj pladser. En tur på gågaden samt i CITI stor center. Helt sikker en mulighed for en fremtidig ferie.

V__E333 Lucky (og Pepsi) elsker bådslivet. Her holder Lucky udkik efter Dennis.

Hyggetid

Vi var alle 4 lige en smut i båden.  Det er jo blevet skønt vejr, og vi måtte jo klart nok ned og grille på båden. Jeg fik lavet de sidste par ting og støvsuget, imens Rasmus og Pia fik startet grillen. Det var en super hyggelig aften, hvor der blev spillet med kort,terninger
og lavet lektier.

Mest sol med hængekøje skyer, 1-4 s/m fra sydvest

Nu med vindmåler

Så lykkes det! Jesper min kollega og jeg fik lagt masten ned. Med alt held, trukket kablet igennem en af de rør der var der i forvejen. Vi fik monteret den plade jeg havde fået lavet, og sat vindmålerne fast på denne. Masten kom på og vi fik spændt wirerene op igen, så en kanon dag på båden, helt klar en milepæl.

Super lækker solskin, og fra ingen vind til frisk sidst på dagen. 8-12 grader.

Mastetur og 1. Overnatning

for et par dages siden fik jeg lokket Jean med en tur i båden, en masse forsøg på at få ledningen igennem masten uden at tage masten af slog fejl, så der er ingen anden vej end at få masten taget af, lidt af en udfordring, men så lære jeg nok også det…..received_10207910863744001

Pia og jeg havde vores 1. overnatning i båden fra Fredag til Lørdag
vi ankom lidt sent, da vi lige skulle havde ideen til at vi skulle køre i båden (lidt spontan er man vel altid) vi var lige en smut forbi grillen i Billund, før vi kørte ned til båden, hvor der blev læsset de sidste ting vi skulle bruge.
der gik ikke langtid før vi havde fundet os til rette i cockpittet, med dyne og pude. Pia fik et glas rødvin og jeg en øl, det blev dog hurtig koldt og der kom en smule regn, så vi træk ned i kahytten hvor jeg havde tændt for fyret, så vi kunne få varmen. Efter et par glas, gik vi til køjs, da vi skulle tidlig op næste morgen, for at rydde op ude på gården.

Næsten igen vind(sydvest) lidt regn delvis overskyet 6-8 grader, (hygge 100%)

Tur til toppen

Efter 2 ture til lossepladsen og glemte at få det halve med, kørte jeg i båden, Pia var på gården sammen med hendes søster.

I dag skulle jeg lave hul i båden til den vindmåler jeg fik i gave, og se hvor på masten den skulle side, så startede med at køre over til mastekranen hvor Per var på vej over med sin båd,  han havde glemt at sætte noget i hans mast og skulle også bruge kranen, da det koster penge, tilbød han jeg kunne bruge det sidste af hans tid, så det var rart. Jeg skyndte mig at sejle båden om til kranen, Per var lige færdig da jeg kom, så fik lagt til og kom op til maste toppen, skal ellers love for at 11-12 meter over vandet nu er en held del, pyha godt man ikke lider af højdeskræk (måske lidt) det var dejlig at komme op og se at alt så godt ud (tror jeg) så er det bare lige med hvor og hvordan jeg skal monter masteenheden, tror det bliver i den “Gl.” stang til vindviser, men det må jeg se på næste gang, havde Gopro med op til toppen så jeg havde lidt film/billeder af det.

efter besøget i toppen sejlede jeg båden retur, det gik fint selv om jeg kun var mig, fik nogen flere ting med i båden som vi havde pakket der hjemme. Fik lavet hul til displayet, og sat den i.
Næste gang skal der trækkes kable til strøm og jeg skal se om jeg kan trække kablet uden at tage masten ned, et lille håb for det er muligt.
masttop

mest overskyet med lidt regn 8-13 grader
vinden sydøst 3-6 m/s

Jubiiii så kom dagen

så blev det endelig vores tid til at få båden i, kl 09:00 kom vores pælemester,
20160329_085842
Verdens bedste båd flytter og tog vores båd under kærlig behandling hen til kranen.

20160329_090033
Renè var med for at hjælpe og det var rigtig dejlig. Før morten kom havde vi fået gjort det sidste klar på båden med tovværk, fender osv.

efter en masse voksenmobning fik vi båden i vandet, og Renè og jeg sejlede den om på sin plads,
20160329_094515

det gik godt det hele, der kom ikke vand ind i båden eller olie ud af motor, så alt ok
pia kom efter skole og så hvad der var sket med båden siden sidst, og vi fil lige besøg af Per (en anden sejler) før vi pakkede sammen og kørte hjem til Grindsted

Jævn vind fra sydvest, 8-11 grader
skyer med mulighed for solskin ( og der kom lidt sol)